viernes, 17 de abril de 2020

NOVES PROPOSTES D'ACTIVITATS. SETMANA DEL 20 AL 24 D'ABRIL

  
   

                 #QUEDA'T A CASA

Benvolgudes famílies,

Primer de tot desitjar-vos que totes continueu bé.

Aquesta setmana celebrem  St. Jordi. És la festa del llibre i la rosa i per tant, aquests dos elements seran els eixos principals de la feina que proposem.

Aprofiteu per motivar la lectura, per  convidar als infants a endinsar-se en el món màgic dels contes, ja que són una manera de viatjar sense sortir de casa.
Per començar... les mestres d'educació infantil hem volgut començar amb una petita sorpresa...
CAVALLETS i TAURONS... 
PAREU MOLTA ATENCIÓ!
💣👏💗😍



PROPOSTESETMANA 5

1r DIA (20 D'ABRIL)

TAURONS I CAVALLETS

1) Reflexionem sobre la LLEGENDA DE ST JORDI
                   😭😒😌😊



✅ATENCIÓ:"REFLEXIONEM SOBRE LA LLEGENDA DE ST. JORDI" PER ENTREGAR les tutores via mail(amb un vídeo)📹 (màx. 1 minut)
silviaprieto@samc.cat
sandrapalomeque@samc.cat

LÍMIT D'ENTREGA: DIVENDRES 1 DE MAIG

2)Després d'haver visualitzat el vídeo de "La Llegenda de Sant Jordi" i haver contestat a les preguntes que ens fa la mestra dels Taurons, la Sílvia, us proposem elaborar un "llistat de personatges i animals" del mateix conte.
- Els podeu fer en lletra de PAL i/o LLIGADA (estem segures que molts de vosaltres ja feu una lletra lligada de nens/es grans! VOSALTRES PODEU CAMPIONS!)
Us adjuntem la fitxa corresponent!(Si necessiteu mirar el vídeo-conte més d'un cop per no oblidar-vos de cap, endavant!Tot vostre/a!)
🌹🐉🌹🐉🌹🐉🌹🐉🌹🐉🌹🐉🌹🐉🌹🐉🌹🐉🌹🐉🌹🐉🌹

SI TENS MÉS GANES DE TREBALLAR...🙈🙉🙊

A) Si heu fet el llistat de personatges del conte, segur que us serà molt fàcil fer aquests mots encreuats. Recordeu que a cada quadrat i va una lletra i que heu de començar per on assenyala la fletxa. 



🍵 Potser preferiu una sopa de lletres!😋

B) A més a més, si us ve de gust i us fa il.lusió us donem un altra idea: podeu representar l'obra amb titelles (que tingueu per casa o fetes per vosaltres), dibuixos, ninos...O senzillament amb gestos i moviment. Podeu aprendre-us la llegenda (adaptant-la i fent-la més curteta) i jugar a representar una obra de teatre per la vostra família. 
Què us sembla? Sona divertit, oi que sí? 
Endavant! Nosaltres sabem que sou uns grans actors i actrius!😜😏
Aquí us deixem algunes plantilles de titelles en forma de dibuix.💗




2n DIA (21 D'ABRIL)

Com ja sabeu, a la diada de St. Jordi és tradició regalar una rosa o un llibre. Us proposem diferents treballs manuals per fer aquests dies i que així els nens i nenes visquin aquesta festa tan especial de Catalunya.

Poden triar entre una rosa o un punt de llibre. Hem fet una tria pensant en les seves habilitats i en el material que pugueu tenir per casa. De tota manera és una activitat creativa i qualsevol versió que feu serà molt benvinguda!!!

ENDAVANT ARTISTES!!!


PUNTS DE LLIBRE🐉

🌹🌹🌹


MÚSICA


Cançó: "El soldadet de plom"



Teniu 2 o 3 setmanes. A veure si us apreneu aquesta cançoneta i m’envieu com la canteu vosaltres!


Podeu enviar-me:
  • un vídeo cantant-la amb el vostre davantal de cuiner/a
  • o un àudio cantant-la


Al meu correu: eugeniacolomer@samc.cat


Eugènia

3r DIA (22 D'ABRIL)
1)Cavallets de mar i taurons! Sabeu a quina estació de l'any som? Efectivament, molt bé! Som a la PRIMAVERA (SPRING🌺🌹🌻🌼🌸🌷)
És per aquest motiu, que volíem recordar i repassar els ELEMENTS DE LA PRIMAVERA. Ho farem de la següent manera. Atenció!

Us proposem fer un DICTAT ESPACIAL DE LA PRIMAVERA. D'aquesta manera els nens/es treballaran la situació i orientació espacial, aprenent i consolidant a la vegada, els elements primaverals.

Com ho farem? Molt fàcil! Només necessiteu un full en blanc, la pauta que us adjuntarem i un llapis i una goma!📄
La pauta que posarem es tracta d'una guia amb les directrius que els pares/mares hauran de dictar als nens/es (aquestes inclouran elements de la primavera que hauran de situar-se en diferents espais del full). 

Ex. Dibuixa un ocell al mig del full.

ATENCIÓ!!! Perquè no tots els elements seran relatius a la primavera. Quan acabi el dictat, els nens i nenes hauran d'encerclar el que consideren que sí ho són i pensar el perquè!(són elements que treballen cada curs i amb els que estan familiaritzats, per tant, ho faran SUPER BÉ!) 
Preparats?👍



PSICOMOTRICITAT
Estimades i estimats CAVALLETS DE MAR i TAURONS:
Primer de tot, us vull agrair la vostra participació en les activitats de la setmana passada i us felicito per la gran feina que heu fet!
L’ampliació de la cançó Head, shoulders, knees and toes, està en procés gràcies a les vostres aportacions, així que amb el proper vídeo la podrem començar a ballar!!
Per a aquesta setmana tenim dues noves activitats ben mogudetes! Us les explico en el següent enllaç:
https://youtu.be/pKKw0m-Z0qE
Podeu enviar al meu correu les mostres del vostre esforç amb un collage de fotos o un petit vídeo amb fragments de com heu seguit les activitats. Una abraçada molt forta!
✅ATENCIÓ:"PSICO: MOVIMENT I CONCENTRACIÓ" PER ENTREGAR a l'especialista de PSICO via mail (amb vídeo/collage de fotos)🎬📷:
mcarmenrodriguez@samc.cat
LÍMIT D'ENTREGA: DIVENDRES 1 DE MAIG


4t DIA (23 D'ABRIL)
Us proposem diverses activitats per a treballar l'àmbit de raonament i representació matemàtica.

A) SÈRIES 
A continuació us proposem una manera manipulativa de fer sèries de 3 o 4 elements
(o de més!). Són models però podeu inventar molts més. Us deixem el vídeo de l'explicació, una presentació amb models i alguna fitxa per reforçar.
💙💚💛💙💚💛💙💚💛💙💚💛

🔺Models per fer amb pinces, números, lletres i figures geomètriques.
 

🍓Un altre exemple per fer sèries (barrejant colors i formes geomètriques) de una forma divertida, original i deliciosa!

📌

B)Direccionalitat nombres
En primer lloc, us adjuntem un vídeo on es concreta i es fa un repàs del traç correcte dels nombres de l'1 al 10. Tot i que sembli molt fàcil és important fixar-se bé en la direccionalitat del traç dels mateixos perquè sinò pot passar (i passa) que els fan a l'inrevés!



Després de la visualització d'aquest breu vídeo, us proposem una altra activitat! Sou capaços de distingir els números que estan escrits correctament dels que no? Sí?
Anem a comprovar-ho!😋


A continuació us poso un vídeo on trobem la solució a l'activitat plantejada. Anem a veure si ho heu fet bé!
👀❌✅❕

SI TENS MÉS GANES DE TREBALLAR...🙈🙉🙊

Us deixem un enllaç on trobareu més activitats i us fareu uns experts de la llegenda!!!
JCLIC ST. JORDI


5è DIA (24 D'ABRIL)

ENGLISH LESSONS
ARE YOU READY? 3,2,1...GO!💥💪



1) Flashcards vocabulary clothes
En primer lloc, fem un review del diferent vocabulary about Winter Clothes (Peces de roba d'hivern).
Escolteu atentament i repetiu les diferents paraules per intentar memoritzar-les! És molt important la pronuciació! YOU CAN!


2) The Clothes song (VIDEO)
A continuació, s'adjunta el vídeo de les CLOTHES SONG. L'àudio d'aquesta cançó la teniu al CD (també el trobareu als ÀUDIOS (LISTEN) de la plataforma ONLINE LEARNING ZONE OXFORD (https://elt.oup.com/student/daisyrobinandme/?cc=global&selLanguage=enperò serà oportú que mireu aquest vídeo per reforçar els conceptes de forma visual, amb gestos i moviment! We're going to dance all together!

The Clothes song (SING AND DANCE WITH ME!)
Finalment, la teacher Sandra ballarà i cantarà la cançó fent ús de les seves pròpies WINTER CLOTHES! PAY ATTENTION!
And if it's necessary you can watch the video twice or more times.

4)WORKSHEET ABOUT CLOTHES SONG
Us afegim una activity on els students hauran d'encerclar la seva estació de l'any preferida (WINTER-HIVERN⛄,SPRING-PRIMAVERA🌺, SUMMER-ESTIU🌅 i AUTUMN-TARDOR🍁) i dibuixar-se a ells/es mateixos amb la roba (apropiada) per l'estació corresponent.

  • Circle your favourite season.
  • Draw yourself and your clothes for your favourite season.
LET'S WORK! 


SI TENS MÉS GANES DE TREBALLAR...🙈🙉🙊
Us adjuntem la DITA DEL MES D'ABRIL.
La podeu llegir, copiar en lletra de pal i/o lligada, escriure-la sense mirar el full, fer-ne el dibuix, aprendre-us-la i recitar-la...Hi ha moltíssimes opcions! You have the POWER!😍💜


I us adjuntem  l'enllaç d'un JClic de la famosa Llegenda de Sant Jordi...
https://clic.xtec.cat/projects/stjordi/jclic.js/index.html

"A MÉS A MÉS"...

La Montse Riera, que també entra a les classes de P5 a oferir Suport a l'aula i donar una atenció més individualitzadament a l'alumnat, una setmana més, ens presenta un conjunt de tasques de RECOLZAMENT DE LA LECTOESCRIPTURA. Us les presentem a continuació!

1) VÍDEO EXPLICATIU ACTIVITAT 3

1.1) ACTIVITAT 3 

2) VÍDEO EXPLICATIU ACTIVITAT 4

2.1) ACTIVITAT 4

3)VÍDEO EXPLICATIU ACTIVITAT 5

3.1) ACTIVITAT 5




RECORDATORI FEINES A ENTREGAR:
1.✅ATENCIÓ:"REFLEXIONEM SOBRE LA LLEGENDA DE ST. JORDI" PER ENTREGAR a les tutores via mail(amb un vídeo)📻: 
silviaprieto@samc.cat
sandrapalomeque@samc.cat
LÍMIT D'ENTREGA: DIVENDRES 1 DE MAIG

2.✅ATENCIÓ:"PSICO: MOVIMENT I CONCENTRACIÓ" PER ENTREGAR a l'especialista de Música via mail (amb un vídeo/audio/fotos)🎬📷:
mcarmenrodríguez@samc.cat
LÍMIT D'ENTREGA: DIVENDRES 1 DE MAIG


Les tutores de P5💜

2 comentarios:

  1. Se agradecería mucho un calendario resumen de cada día, con las tareas obligatorias y las que no, ya que como yo muchos de nosotros nos lo tenemos que hacer semanalmente, para no tener que entrar cada día a ver qué toca. También hay quien, como yo, nos imprimimos cada lunes las tareas a realizar, por lo tanto cambiar tareas una vez publicado, nos resulta una faena.
    Gracias por vuestro trabajo y vuestras explicaciones que son muy útiles.

    ResponderEliminar
  2. Bona tarda,
    En primer lugar, disculpa por contestar ahora, como normalmente no nos escribís por esta vía, no habíamos accedido al comentario.

    Agradecemos tu propuesta, siempre es positivo tener un feedback de las familias. Aún así, creemos que la forma en la cual nos organizamos queda clara. Cada semana está programada (aunque no adjuntemos un horario) de lunes a viernes, así se puede tener un marco global de las propuestas establecidas y flexibilizar las tareas (de modo que aunque una actividad se proponga para el lunes la podéis realizar otro día). Cada día hay propuestas de actividades de un par de materias y al final de la publicación se remarcan (RECORDATORI DE LES FEINES A ENTREGAR) las que son "obligatorias" por así decirlo, para entregar; al igual que tras la explicación de dichas actividades.
    De todos modos, si te resulta insuficiente, háznoslo saber vía mail y trataremos de buscar una alternativa :)

    Gracias a vosotro@s por vuestra ayuda y predisposición!
    Estamos en contacto.

    ResponderEliminar

Entradas antigues