sábado, 9 de mayo de 2020

NOVES PROPOSTES D'ACTIVITATS. SETMANA DEL 11 AL 15 DE MAIG


                  #QUEDA'T A CASA
Benvolgudes famílies,

Primerament i com és habitual, desitgem (de tot cor) que tots i totes us trobeu bé.

Una setmana més us proposem noves activitats on combinarem l'ús i la posada en marxa de diferents habilitats, estratègies i aptituds a assolir a P5.

Gràcies per la vostra co.laboració i predisposició, malgrat l'adversa situació que estem vivint. Sabem que np és fàcil i valorem molt la vostra tasca. Si anem en la mateixa direcció ens fem imparables i més forts/es.

Us animem a què seguiu en la mateixa dinàmica! Esteu fent una feina increíble! PODEM AMB TOT. 

1 DIA MÉS- 1 DIA MENYS💚🌈🌈🌈😍😊
CAVALLETS i TAURONS... 

PROPOSTESETMANA 8
GRAELLA ORGANITZATIVA 11-15 MAIG
📏📐📗📎📍📅

1r DIA (Dilluns 11 DE MAIG)

LLENGUATGE VERBAL
1) ORDENEM FRASES DEL CONTE!!!!📌
💭💭💭💭💭💭💭




🎪🎠🎡🎢
📌Aquí teniu unes frases en lligada per si ho voleu treballar. Es pot fer amb colors o simplement donar 4 paraules en paperets i que les intentin ordenar.

2)JUGUEM UNA PARTIDA?

Tres en ratlla. Podem crear el tauler de diferents maneres.
  - Amb pedres pintades (3 d'un animal i 3 d'un altre).



           - Amb taps d'ampolla.Podem buscar 3 iguals i 3 de diferents. O dibuixar a sobre alguna cosa.

         - En un full de paper, dibuixant creus i cercles per exemple o posant tres objectes iguals (ninos de joguina, botons, cigrons, nous. legos...) i uns altres objectes iguals!


INSTRUCCIONS DEL JOC: anem a veure com es juga!
              ⭐⭐⭐    🌙🌙🌙

SI TENS MÉS GANES DE TREBALLAR...🙈🙉🙊 
JOCS INTERACTIUS DEL SOLDADET DE PLOM
2n DIA (Dimarts 12 DE MAIG)
LLENGUATGE PLÀSTIC
1) Atenció ARTISTES perquè aquesta setmana us proposem endinsar-nos en el món del nàufrag Soldadet de Plom, i fer una representació artística recreant vaixells. 🚢🚤🚤🚤

Com els farem? Nosaltres us adjuntarem alguns models i exemples (alguns que suren a l'aigua i d'altres que estan enganxats en un full de paper), però vosaltres podeu guiar-vos per la vostra ment imaginativa i fer-ne ús de tots els materials que vulgueu i tingueu al vostre abast.

A més a més, per si encara no sabeu, us mostrarem en un vídeo com fer un vaixell de paper, pas a pas!

Endavant Cavallets i Taurons!

IMATGES INSPIRADORES



 


JUNTS FEM UN VAIXELL DE PAPER!
🚤🚣🚢
MÚSICA
🌈 Bon dia & BONA MÚSICA! 


 🎺 🎻 🎹 🎶  AUDICIONS- LA PRIMAVERA 🌻🌼🌹🌷🐞🐝🍂


ESCOLTEU AQUESTA PEÇA MUSICAL DE LA PRIMAVERA DE VIVALDI I DESPRÉS US PROPOSO FER UN QUADRE ARTÍSTIC AMB ELEMENTS DE LA NATURA I PRIMAVERALS (FRUITS I FLORS) I COSES QUE TROBEU PER CASA.


US POSO AQUÍ ALGUNS EXEMPLES DE QUADRES MOLT XULOS:

ENVIEU-ME ELS VOSTRES SÚPER QUADRES AMB UNA FOTO AL MEU CORREU:
 
A més a més, us adjunto dos vídeos, un de P5A, la classe dels Taurons, i un altre de P5B, els Cavallets de mar. Aquests conformats pels fragments de la cançó del "Soldadet de Plom" que m'heu anat enviant! I SÓN FANTÀSTICS!

Així, vull recordar-vos que qui encara no hagi fet el registre, encara pot fer-lo durant aquesta setmana! ENDAVANT! Els espero ENTUSIASMADA. A la resta, GRÀCIES PER LA PARTICIPACIÓ! Què els gaudiu, molt.
CAVALLETS P5 B
TAURONS P5 A

💙💙💙 PETONETS 💙💙💙

EUGÈNIA
1.✅ATENCIÓ: "EL SOLDADET DE PLOM". Feina explicada fa un parell de setmanes (qui no l'hagi enviat encara). PER ENTREGAR a l'especialista de música via mail (amb una fotografia)🎬:
eugeniacolomer@samc.cat

LÍMIT D'ENTREGA: DIVENDRES 8 DE MAIG
SI TENS MÉS GANES DE TREBALLAR...🙈🙉🙊
REPTES PER PENSAR🙆🙆🙆


3r DIA (Dimecres 13 DE MAIG)
EXPLORACIÓ DE L'ENTORN
1) Aquesta setmana us proposem un EXPERIMENT inspirat en el SOLDADET DE PLOM, que ens farà pensar una miqueta. Us l'expliquem, estigueu ben atents!💭💬👀👂👇

SURA O NO SURA?
MATERIALS NECESSARIS:
Recipient amb aigua
✔ Objectes diferents: pinces de roba, pedretes, taps de suro, pilotes, boles de plastilina...

OBJECTIU:
Adonar-se de la flotació dels cossos i de les variables que incideixen.

DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT:
1) ENS FEM PREGUNTES!
Hem de fer la següent PREGUNTA als nens/es:
Quin objecte creieu que surarà i quin s'enfonsarà? (En aquest cas farem ús de una bola de plastilina i un tap de suro).

2) PROVEM, MANIPULEM, PREDIM I PENSEM!
Després es procedirà a introduir els objectes dins l'aigua i veure què passa. 

Ha pensat el que creiem? Quin objecte s'ha enfonsat? Quin ha surat? 

PER QUÈ CREIEM QUE PASSA AIXÒ? Els nens/es han de tocar, manipular, predir, fixar-se, fer-se preguntes...i completar la següent FITXA, que segueix el mètode científic.
   💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡

Recordeu que aquesta setmana ens haureu de fer entrega de l'estadística del temps registrada la setmana passada. 

2.✅ATENCIÓ:"REGISTREM EL TEMPS I FEM ESTADÍSTICA". Feina feta la setmana passada (recollida en la graella del temps) PER ENTREGAR les tutores via mail(amb fotografies)📷:
silviaprieto@samc.cat
sandrapalomeque@samc.cat


LÍMIT D'ENTREGA: DIVENDRES 15 DE MAIG 

PSICOMOTRICITAT
Molt bon dia Taurons i Cavallets de mar!

Ja tenim aquí una setmana més! Preparades i preparats per fer una mica de psicomotricitat?

Seguirem treballant la cançó, aquesta vegada, amb la TERCERA ESTROFA NOVA!!! I també farem un altre joc de lateralitat, perquè aviat us demanaré que m’envieu vídeos nous per veure com heu millorat setmana rere setmana. 

A més a més... hi ha una petita sorpresa! Ho trobareu tot ben explicat al següent vídeo:
Una abraçada molt forta!!!

SI TENS MÉS GANES DE TREBALLAR...🙈🙉🙊

Us proposem un experiment SÚPER GUAI! Esteu preparats? És molt senzill! Tot seguit us l'expliquem!

MATERIALS NECESSARIS:
Un plat
✔ Lacasitos o M&M's
✔ Aigua

A contiuació us detallen els passos a seguir fotografia a fotografia:

STEP 1
STEP 2
STEP 3

Un cop l'hagueu fet..OBSERVEU EN EL QUE PASSA i penseu en el PER QUÈ del que succeix. 
🍭🍭🍭🍭🍭🍭🍭🍭🍭
4t DIA (Dijous 14 DE MAIG)
🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏


LLENGUATGE MATEMÀTIC
1) Anem a comprar!
Avui us proposem jugar a les botigues. 
- Primer haureu de muntar-la. Podeu agafar joguines si en teniu, coses de la cuina que us donin els pares (oueres, bricks de llet, ampolles, llimones...) o inclús fer-les amb plastilina.











- Després heu de posar el preu a cada cosa amb una etiqueta (poseu del 1 al 10 o més car si us atreviu😅).







 



- Ara, falten diners💰. Potser en teniu de joguina. Si no, un grapat de paperets, botons, cigrons... ens valen. Cada cosa serà 1 euro.
- Finalment ja podem jugar! Si som compradors, abans hem de fer una llista de les coses que volem comprar🍋🍊🍒🍆🍎 .
Ep! que no se'ns oblidi la bossa o el carro!

📝💡


-  Si som venedors haurem d'apuntar en una llibreta el que ens demanen tot posant el preu per després fer la suma i demanar-li al comprador els diners. Us deixem un model.
📃💸💳💲

* PARES: Si veieu que dominen la suma, podeu donar-los més diners i que us puguin tornar el canvi. 

2) RECURSOS DIGITALS
Repassem les seqüències temporals amb aquest divertit joc!

SEQÜÈNCIES TEMPORALS



🐣🐤 Aquí teniu unes altres seqüències. Podeu mirar-les (no cal imprimir-les) i explicar la "història" que hi succeeix

SI TENS MÉS GANES DE TREBALLAR...🙈🙉🙊
Us adjuntem un taulell dinàmic i lúdic per a què Cavallets i Taurons practiquin diferents conceptes matemàtics ja treballats les setmanes anteriors! 
Hi ha un amb propostes específiques i un altre que l'alumnat podrà tunejar, com desitgi!😍

ESPEREM QUE US AGRADI MOLT! I QUÈ GAUDIU!➖➕


5è DIA (Divendres 15 DE MAIG)
RELIGIÓ
La senyoreta Alícia Armillas, ens proposa dues activitats. 

A veure si pinteu ben maca a Maria, la mare de Jesús i li canteu la cançoneta que us adjuntem. A més a més, també podeu dibuixar-vos a vosaltres i als vostres AMICS al seu costat i fer cors ben grans. Perquè tots som amics de Jesús i Maria i els estimem.
💗💙💚💛💜

Si ho desitgeu envieu les vostres creacions a aliciaarmillas@samc.cat. 
SEGUR QUE LI FA MOLTA IL.LUSIÓ!🌟🌟🌟

ENGLISH LESSONS
ARE YOU READY? 3,2,1...GO!💥💪
Good morning sharks! Good morning seahorses!

A continuació us explico quines tasks us proposo aquesta setmana.

WORK PLAN👇👇👇💪💪💪



Firstly,

1A) Aprendrem el MEANING de la Maps song i tractarem de traduirla al català a través de dibuixos per entendre què és el que ens diu exactament, so we will translate the lyrics into the catalan.

1B)Escoltarem les KEYWORDS i algunas phrases i les repetirem per a millorar la pronunciation!



2)Secondly, escoltarem la cançó atentament. You should open your ears and pay attention!👂 Després de veure-la, as many times as you want, la podreu cantar i ballar! A més a més, ja sabreu tot el que ens diu✌
ARE YOU READY?😍😄😋

Aquí us adjunto la song:

3)Thirdly, us proposo la segÜent WORKSHEET!
It's really easy. The steps you have to follow are...
A. Try to point and say the different animal's name.
B. Find and circle the animals on the map.
C. Look and colour the animals.

"A MÉS A MÉS"...
La Montse Rieraque també entra a les classes de P5 a oferir Suport a l'aula i donar una atenció més individualitzadament a l'alumnat, una setmana més, ens presenta un conjunt de tasques de RECOLZAMENT DE LA LECTOESCRIPTURA. Us les mostrem a continuació!

VÍDEO EXPLICATIU DE L'ACTIVITAT
ACTIVITAT


RECORDATORI FEINES A ENTREGAR:



1.✅ATENCIÓ: "EL SOLDADET DE PLOM". Feina explicada fa un parell de setmanes (qui no l'hagi enviat encara). PER ENTREGAR a l'especialista de música via mail (amb una fotografia)🎬:
eugeniacolomer@samc.cat

LÍMIT D'ENTREGA: DIVENDRES 8 DE MAIG


2.✅ATENCIÓ:"REGISTREM EL TEMPS I FEM ESTADÍSTICA". Feina feta la setmana passada (recollida en la graella del temps) PER ENTREGAR les tutores via mail(amb fotografies)📷:
silviaprieto@samc.cat
sandrapalomeque@samc.cat


LÍMIT D'ENTREGA: DIVENDRES 15 DE MAIG 


Les tutores de P5 💜

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Entradas antigues